Wednesday, July 15

Kood oranž

Nädalavahetusel anti meil hoogsasti kuumahoiatusi. Siinsed hoiatused on jagatud erinevate värvide järgi. Kood punane tähendab, et tuleks eriti ettevaatlik olla ning majast lahkumine pole soovitatav, kuna temperatuur on rohkem kui 38 kraadi ning suure tõenäosusega saad sa päikesepiste. Punasele koodile järgneb kood oranž, mis tähendab, et palavus võib sulle liiga hakata tegema, kuid suremisohtu ei ole. Kood kollane tähendab, et on küll tavapäraselt kuum, kuid ei pea kartma, et sinuga peale meeletu higistamise ning une midagi halba juhtuma hakkab. Andaluusia ning suur osa sisemaast oli punase koodi all, Murcia ning rannikupiirkonnad (sealhulgas meie) koodi all oranž ning õnnelikumad said ainult kollase koodi osaliseks. Ja noh, põhjapiirkond jäi üldse igasugustest koodidega märgistamisest ilma, sest teadupärast on seal ju pidevalt külm ja vihma sajab!
Mina nagu midagi erilist tähele ei pannud peale selle, et pühapäeval meil tuult ei olnud mitte karvavõrtki ning et pidevalt uni silma tikkus. See-eest kohalikud ähkisid ja puhkisid nii, mis hirmus. Näiteks mulle kohati tundub, et fraas “Tere, kuidas läheb?” on vahetunud fraasiga “Tere, milline kuumus väljas!”. Ja siis nad siin muudkui kurdavad, et küll ei saa öösel magada ning kuidas peab ikka siestat päeval magama, sest lihtsalt välja minek pole võimalik ja jumal teab, mida veel.
Maria on näiteks hakanud peale tööd iga päev magama tunnikese, kella neljast viieni. Ajas mulle siis ca nädal aega peale, et Triin sa ikka pead ka proovima kui hea see on. Ütlesin, et ma ei saa, mul ei tule niiviisi enam öösel und. Seejärel õpetati, et alguses ongi nii, aga peagi sa muudad oma rütmi ning kõik läheb joonde, magad päeval ning õhtul kell 12 tuleb taas Unemati külla, ole mureta! Ükspäev ma siis proovisin. Magasin tunnikese, läksin oma tennise trenni ning mis mind õhtul ees ootas? Vaatasin lakke kella poole kaheni öösel, lugesin raamatut ja mõlgutasin oma kõiksuguseid mõtteid. See oli hetk, kus ma otsustasin, et see asi ikka mulle kuidagi ei sobi! Rohkem ma pole ka siestat maganud.
Igatahes tagasi kuumahoiatuste ja temperatuuride juurde. Esmaspäeval siis öeldi uudistes, et olge kõik mureta, temperatuur langeb homsest ning saab taas normaalselt elada. Kõik hispaanlased oleks justkui tahtnud rõõmust lakke hüpata ja käsi kokku lüüa. Kui mõnus, elu normaliseerub! Ja mis siis teisipäeval juhtus? Temperatuur langes ja oi kui palju – 36-lt kraadilt 32-le! Juhuuu! Tõeline madalrõhkkond tuli külla. Niivõrd palju jahedam on väljas, et ma kohe ei tea, mis nüüd ära teha! Järjekordne totrus, millele mõtlemine lihtsalt naerma ajab!

1 comment: