Friday, August 7

Ärge minge Benidormi

Esmaspäeval otsustasime minna üheks päevaks Benidormi. Pakkusin küll Kristenile välja, et võime sinna minna ka nädalalõpu poole pidusse, kuid sellest ta väga huvitatud ei olnud. Nagu ka mina mitte.
Benidormi saab trammi või bussiga. Minule meeldib tramm rohkem ning samuti pean ma seda mugavamaks. Pealegi on edasi-tagasi pilet soodsam kui bussiga – 5,60 eurot. Ma siinkohal ei mäleta palju see bussi oma oli, kuid mäletan, et keegi ütles, et see on märkimisväärselt kallim. Tramm sõidab sinna tunnikese ja 15 minutit. Vahepeal saab nautida rannikuvaateid, millest ma vist kunagi ei tüdine.
Benidormi jõudes oli muidugi ilm pilvine. Ma kohati kohe ei mõista seda Benidormi ilma – ma olen seal kaks korda käinud ning mõlemal päeval on seal poolpilves ilm olnud. Ei mingit päikest. Mõtlesin, et Kristen kindlasti väga häppi selle üle ei ole, kuid õnneks on ka tema sellest päikese otsimisest üle saanud. Pealegi pani meie kuumus teda siin kohati igatepidi ähkima ja puhkima. Ega minagi erand ei ole.
See-eest võis nädala arenedes näha, kuidas Kristen meie kuumusega hakkama sai. Alguses ikka küsisin, et millisel teepoolel ta käia tahab, kas päikeselisel või vilus. Vastuseks silmapilkselt: päikselisel. Paar päeva hiljem juba ütles Kristen ise mulle, et lähme villu. Meie temperatuur on igati tore ja talutav, kui sa ei pea midagi poest käe otsas koju tassima. Näiteks neid minu suurepäraseid 8L veetünne!
Esimese asjana võtsime sammud vanalinna osa poole. Käisime vaatasime üle, tegime mitu miljon pilti ning mõtlesime ja puhkasime. Benidorm on tõesti tõeline väike New York või Inglismaa keset Hispaaniat. Turiste on seal murdu, enamus neist 24/7 promilli all ning jauravad igal tänavanurgal. Peale puhkust tuulisel vaateplatvormil otsustasime minna randa, kuna peale oli tulemas siesta.

Selline see Benidormi koige kuulsam vaade ongi - vaade Playa de Levantele.

Benidormi vaateplatvorm

Selline see kuulus Benidormi kindlus ongi. Minu jaoks jubenaljakas, et nad seda kindluseks kutsuvad, kuid mis seal ikka.

Kui ma eelnevalt arvasin, et meie Playa de Postiguet on ülerahvastatud, siis siinkohal ma pidin eksima. Mõlemad Benidormi kõige tuntumad rannad – Playa de Levante y Playa de Poniente olid ülerahvastatud! Vabamat kohakest leida oli ikka suhteliselt keeruline, see-eest see meil õnnestus!
Kristen küsis minu käest kohe, et kus on riiete vahetamise kabiinid. Mina vastu seepeale, et meil vist neid ei ole siin. Ma muuseas polnud selle peale kunagi varem mõelnud, kuid meil tõesti ei ole randades riiete vahetamise kabiine. Enamus inimesi tulevad kohe päevitusriietes või siis vahetavad oma riided vabalt rannas. Võtad lihtsalt pluusi ära, paned rinnahoidjate peale päevitusriided ja võtad rinnahoidja alt ära. See on see tagasihoidlik põhjamaallase stiil. Kohalik võtab end lihtsalt paljaks ning vahetab ülemise osa ära. Pükstega on vähe keerulisem, kuid kuna enamikel naisterahvastel on seelikud-kleidid, siis pole seegi kuigi keeruline. Kristen vaatas mind selle peale esmapilgul nagu poolearulist, kuid paar päeva ütles mulle juba, et näed, tõesti, teil pole siin mingeid komplekse ning vahetate riideid niisama. Siin on ju topless päevitamine väga populaarne ning keegi ei pööra sellele isegi mitte tähelepanu. Ja kui ma tagasi Eesti tulen ning riideid tahan hakata ranas vahetama, siis juhatage mind ikka kabiini, sest ma ei taha saada kurjade või uudistavate pilkude osaliseks!
Peale Kristeni siesta uinakut rannas ning minu Kroonika lugemist (jah, üllatavalt põnev on end kurssi viia sellega, mida Eestis tehakse – näiteks ma ei teadnud, et Käll ja Violina olid Kroonikas olnud!), otsustasime minna edasi Zara outleti. Benidormis käivad kõik Zara outletis. Kuid seekord oli tunne justkui oleks sellest tõsine sõda üle käinud. Kõik asjad olid kuhjades ning laiali ning noh, mina lihtsalt ei salli selliseid poode ning ei viitsinud seal tuhlama hakata lootuses, et äkki näkkab ning ma midagi leian! Mõtlesime, et teeme parem ühe tapase ringi.
Playa de Levante
Superhyper pohjamaa rannaline

Ma olin küllaltki veendunud, et kuna tegemist on niivõrd turisti kohaga, siis seal pole siestast halli haisugi. Siinkohal pidin ma pettuma. Need tänavad ja baarid, mida ma teadsin, olid kõik väikesel siestal! Seega läksime edasi, et ostida mõni, kust saaks natukene kohutäidet. Läksime Playa de Levante promenaadile ning leidsime imekifti kohaliku baari. See oli tõesti turgutav, kuna meenutas keset inglaslikke baare tõesti ühte tõelist hispaania baari!
Tegime omale ühe korraliku hispaania lõuna: üks lõik tortilla de patatast mulle, värske salat Kristenile, calamares a la romana kahe peale ning õlu ja Shandy. Mulle hullult meeldis sealne õhustik ning inimesed. Ma isegi ei oska seda seletada, kuid seal oli see miski. Kui ma peaks kunagi veel minema Benidormi, siis lähen sinna sööma!
Tyypiline hispaania louna
Playa de Levante rannapromenaadil. Meile tohutult meeldisid need sinised toolid.
Selliste liivaskulptuuridega turistidelt raha teenimine on meil pop vark!
Edasi läksime väiksele šopingtuurile. Avastasime Kristeniga ühe kellapoe, kust ta soovis Madisele (Kristeni kutt) ning emale kella osta. Valisime ja valisim. Mina oleks ostnud ühesuguse, Kristen teistsuguse. Asi selles, et ma ausalt öeldes üldse ei kujutanud ette, kuidas Madis riides käib või milliseid ehteid ta eelistab. Ma olen teda vast vaid 5 korda elus näinud. Kas pole imelik? Nad on Kristeniga koos olnud juba praktiliselt 2 aastat ning ma olen tema kutti näinud vaid maksimaalselt 5 korda. Aga lõpuks peale pikka uurimist ja puurimist saime kellad kätte. Kiikasime veel sisse mõnda poodi, kuid ei ostnud midagi. Kell oli selleks ajaks saanud juba viis. Mõtlesime, et lähme tagasi Alicantesse.
Muidugi pidime vahepeal trammijaama otsides palavuse kätte ära surema ning turismiinfokeskusest juhiseid küsima, kuid kohale me jõudsime. Ainuke probleem, et väikese hilinemisega. Täpselt meie nina alt läks ära tramm, pidime ootama veel pool tunnikest järgmist.
Trammi pealt tulime maha kaubanduskeskuse juures. Tegime seal väikese tiiru, käisime toidupoes ja kõmpisime tagasi koju. Kohale jõudes olime ikka suhteliselt läbi.
Nüüd aga minu arvamus Benidormist. Ma mõtlesin pidevalt, et lähen sinna tagasi, äkki hakkan ma viimaks aru saama, miks see kõikidele meeldib! Kuid ei, absoluutselt mitte. Seal pole mitte midagi, mis seostuks Hispaaniaga. Kõik kohad on täis turiste, kes on enamasti ebakaines olekus ning lihtsalt jauravad. Pole seal midagi erilist vaadata ega teha. Selline suhteliselt mõttetu koht minu jaoks. Jah, ma võin sinna minna üheks päevaks, maksimaalselt kaheks, kui sisse arvestada üks peoõhtu, kuid rohkemaks ma suuteline poleks. Ja ma ei mõista, kuidas said seal Hendrik ja co olla kaks nädalat. Üle mõistuse! Kui teil on vähegi valida, kuhu oma puhkuse ajal minna, siis jah, minge põigake sinna sisse, visake pilk peale, kuid sellest ka piisab!

1 comment:

  1. Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

    DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.

    ReplyDelete