Friday, May 29

Minu esimene doonoripaev Hispaanias

Eile kaisin ma esimest korda Hispaanias doonoripaeval. Muidu oli systeem taitsa sama, kuid moned asjad siiski erinesid.
Esiteks. Kui Eestis laheb doonoripaeval suur osa ajast sellele, et sult kysitakse miljon kysimus stiilis, kus sa viimasel ajal oled reisinud, kas sul on mingeid haigusi, kas sa oled ikka kaine jms, siis siin joosti sellest yle nagu nalja. Lihtsalt kysiti mu kaest ega mul juhuslikult HIVi pole, kas ma Inglismaal viimasel ajal elanud pole (siin kuulub riskigruppi vist Inglismaal elamine), kas mul on tattoosid voi asju ja koik. Ylejaand aeg ikka uuriti, et mis ma siin teen ja kaua olnud olen ja kuidas doonorlus Eestis kaib.
Ja siis laks vere andmiseks. Systeem sama. Peale vere andmist, aga ei peksa sind keegi pea kohe pysti nagu Eestis. Pead seal rahulikult lamama 10 minutit, siis void alles istukile tousta ning siis ca 5 minuti parast minna mahla jooma ja kypsist voi muffinit nosima. No eilset paeva arvestades oleks ma peaaegu seal laual magama jaanud.
Eestis saab doonor peale doonorlust: kohvi, mahla voi vett, kypsist ja nanni. Siin antakse: voiku, muffin, vesi, coca-cola voi mahla, pastakas ning ilus potilill. Meil on nyyd kenasti tool laudadel potililled kasvamas. Potil on isegi peal silt, et ma olen aidanud kellelgi elu paasta :)
Ja siis void seal varskes ohus chillida, syya ja juua palju aga tahad!
Mis veel erinevat oli, siis siin on doonorlus vaga pop asju. Meie kaisime doonoriks kella 12 ajal, algas kell 10 ning meie kohale joudmiseks oli juba kainud rohkem kui 60 inimest. Motle, mis siis veel ohtuks oli. Selles suhtes olin ma yllatunud. Yks arstionu isegi ytles mulle, et Hispaania pidavat olema yks koige doonorlikum riik.
Ja siis ma sain veel teada, et mul on koige vaartuslikum veri yldse. No Eestis pole mulle seda keegi olenud. Nimelt 0- veregrupiga inimene saab verd anda koigile. Muidugi laheb jamaks siis, kui minul peaks tekkima mingi probleem ning mul on verd vaja...
Ja nyyd ma ootan koju oma testide tulemusi ning doonorikaarti. Saan veel ehk kaks korda siin verd annetada enne, kui tagasi Eesti minekuks laheb.

No comments:

Post a Comment