Friday, May 29

Elecciones de Europa

Ma olen juba tykk aega tahtnud kirjutada meie Euroopa Parlamendi valmistest, mis on viimase kahe nadalaga selliseid tuure yles votnud, et lausa sydame ajab pahaks. Nimelt on meil siin nii - valimiskampaaniat voib teha kaks nadalat enne valimisi. Ja nyyd siis ongi nii: propagana telekas, raadios ja tanavatel.
Reklaamimine kaib siin lihtsalt. Tanavatele tuuakse papist suured kolmnurgad, kuhu koik voivad oma valimisreklaami panna. Mujale pole lubatud. Aga need tahvlid on enamasti koik lihtsalt tais soditud ning mehikeste nagudega plakatid alla tiritud.
Ja siis korraldatakse igas suuremas linnas debatte ning valimisyritusi. Iga paev voib ohtul telekast rahumeeli 15 minutit vaadata, kuidas mehikesed siin ja seal Hispaania otsa oma valijatele koiksugu roosamannat kokku lubavad, pastakaid ning ohupalle jagavad!
Kysisin ykspaev Terelt, et kas ta on juba otsustanud, keda valib. Seepeale ytles ta, et ei tea poliitikast midagi, ei taha sellest kunagi teada, sest nad on koik ylemakstud ning mitte midagi neist kasu ei ole ning et kohe kindlasti tema ennast valimisega vaevama ei hakka. Mina muidugi vaatasin teda imestusega ning motlesin, et pole just koige intelligentsem inimene. Maria see-eest pidavat valima minema kyll.
Mina hakkan oma e-valimist katsetama jargmisel nadalal...vahemalt tean juba, kellele minu haal laheb!

No comments:

Post a Comment