Monday, May 25

Feria de educacion

Reedese tööpäeva veetsin ma Feria de Educacionil, mis toimus Alicante ning Elche vahel asuvas messikeskuses ning mida võiks võrrelda Eestis toimuva Teeviidaga. Kõiksugused noorteorganisatsioonid, õppeasutused, treeningkeskused jms tulevad kokku messikeskusesse, et enda pakutavaid teenuseid reklaamida ning võimalikult palju noori oma kursustele värvata!
Nii oli kenasti püsti ka Centro 14 stend - ilus ning uhke. Isegi Infomovil oli kohale aetud! Ning telekat, plakatid ja muu tavaline värk.
Hommikul kella pool kümne paiku kihutasime naistega minema. Marisa, Marina, Pilar, mina ja veel üks tädi, kelle nimi mul meeles pole. Kõik väiksesse Fiati sisse topitud ja start! See hispaanlannade sõiduviis on vahel ikka parajalt koomiline - ei tea nad millist teed valida, millist väljasõitu ringilt või kuidas parkida! Seega, turvavöö ruttu kinni :) Aga kenasti jõudsime kohale, ei saa kurta!Ja siis jooksime ruttu stendi juurde. See naiste sebimine ning pläkutamine on juba omaette ooper. Rohkem on rääkimist kui töö tegemist. Nagu ikka. Kõige rohkem sai nalja siis, kui me üritasime telekat ning DVD mängijat ühendada. No mitte kohe ei tulnud välja. No meie ju ei teadnud, et peame generaatori sisse lülitama, et elektrit saada. Õnneks sebisime mingid kõrvalstendi kutid omale, kes asja korda tegid!
Ja siis kell kümme avati uksed. Bussitäied noori, noorsootöötajaid ning muid tegelasi voolas sisse. Noored tulid sõpruskondadega kambakesi või vanematega. Mulle tundub, et vanemate nõusolekuta ei võeta siin maailmas ühtegi otsust vastu! Ja siuke tormijooks hakkas pihta. Ma pole elu sees näinud, et asjad ühel messil nii kiiresti otsa saaks. Kella 12ks olid meil kõik asjad otsas, tellisime ruttu juurde. Sest mess kestis õhtul kella 8ni, minu jaoks ainult kella 14ni :) Teised jäid sinna edasi.Oma hispaania noortega lähedalt kokkupuutumisest võin ma järeldada, et hispaania noored on märkimisväärselt agressiivsemad kui eesti noored. Haaratakse kõike, mis ette jääb, küsitakse küsimusi nii mis hirmus, sealhulgas piire tundmata! Eestis sellist asja ikka naljalt ei kohta! Ma ausalt öeldes ei kujuta üldse ettegi, mida nad nende kõikide materjalidega pärast pihta hakkavad. No tõesti!
Lisaks ma tean nüüd, millega võita hispaania noore südant! Jaga tasuta kondoome ning oled terve messi kõige popim boks! Paugupealt! See info, et meilt tasuta kondoome saab, levis nagu kulutuli! Algul tulid kõik, haarasid peoga nii endale, tüdruk-või poisssõbrale, sõpradele ning jumal teab kellele veel! Peagi saime aru, et nii mei just kaugele ei jõua. Hakkasime jagama igaühele vaid ühe kondoomi ning tsüklitega - iga 15 minuti järel natuke ja siis paus. Mõtle, kui kõik need noored saaks veel teada, et Centro 14-st saab tasuta kondoome iga päev :)
Igatahes oli igati tore päev. Marisa jagas kõvasti informatsiooni noortele, ülejäänd naised peamiselt istusid niisama ning pläkutasid!

Käib töö ja vile koos :) Suur naeratus ning pläku-pläku...
Oma messipäeval leidsin ma ka natukene aega, et ise seal ringi vaadata. Külastasin ülikooli Universidad de Alicante boksi ning sebisin omale igast materjale. Hakkan nüüd uurima, kas ma saaksin sügisel mõne kursuse võtta ning palju see maksma läheks.
Minu messil osalemine piirdus õnneks ühe päevaga. Palju ma sellist hullumaja ei kannataks. Teised aga töötasid seal veel laupäev ja pühapäev ka! Vaesekesed.

No comments:

Post a Comment