Wednesday, May 27

1 down, 2 to go

Nüüd on minu projektidest üks valmis ning teele saadetud, kaks veel jäänud...Lubasin, et räägin projektidest siis, kui need valmis ning esitatud!
Esimene neist oli programmi "Erasmus for entrepreneurs" kandideerimine. Kui tavaliselt on Erasmus-programm üliõpilastele teise riiki ning ülikooli õppima minemiseks, siis nüüd avati sama programm ka noortele ettevõtjatele või inimestele, kes soovivad ettevõtjaks hakata!
Leidsin selle programmi täiesti juhuslikult oma töö käigus Eurodeski kodulehel ringi kolades. Näete, minu tööst on siin ka rohkem kasu kui vaid minu organisatsioonile!
Põhimõtteliselt käib süsteem nii. Kõikidel soovijatel, kes on viimase kolme aasta jooksul asutanud ettevõtte või soovivad ettevõtlusesse astuda, on võimalus kandideerida programmis osalemiseks. Selleks pole vaja teha mitte midagi keerulist. Äriplaan inglise keeles, CV inglise keeles, natukene kirjutada oma soovides ning motivatsioonist, valida riigid ning alad, mis sind huvitavad ja kõik see Brüsseli poole teele panna. Lisaks ei tule majandada paberimajandusega, vaid kõike saab mugavalt teha neti teel. Ja siis vaadatakse taotlus üle ja öeldakse, kas kõlbad või mitte!
Mida programm endast kujutab? Võimalust töötada mõnes väikses või keskmise suurusega ettevõttes Euroopas kuni 6 kuud ning omandada seal oskusi ning teadmisi, õppida tundma välisturgu, kuidas asjad välismaal käivad, millised on võimalused ja bla bla bla. Täpsed tööülesanded lepitakse kokku juba siis, kui kõik osapooled on öelnud oma jah sõna. Omale meelepärase sektori ning ettevõtte saad ise valida, kasutades selleks abi vahendajaorganisatsioonilt ning andmebaasi. Kogu selle lõbu eest makstakse iga kuu osalejale stipendiumi, mis pole küll kuigi suur ning mis sõltub riigist, kuhu minnakse. Hispaanias on see nt 850 eurot kuus, Inglismaal 1000 eurot.
Miks mina sellesse kandideerisin? Selle iseloomustamiseks kasutan ma "igaks juhuks" sõnapaari. Tundus huvitav, kasulik ning uus! Ja kui leian tõesti koha, kuhu tahaks minna, siis äkki miks mitte! Ma nüüd peaks paari päeva jooksul saama vastuse, kas ma olen kõlbulik selleks...
Kes tahab ka kandideerida, siis rohkem informatsiooni http://www.erasmus-entrepreneurs.eu/ ning tähtaeg see reede, 29. mai!

No comments:

Post a Comment