Tuesday, August 11

Tormihoiatused ja vihmauputused

Meil on antud siin tõsiseid tormihoiatusi terve nädalavahetuse juba. Mina olin laupäeval juba väga ärevil, kuna lubati, et terve pühapäeva sajab meeletutes kogustes vihma! Mõtlesin juba, et ohoo, minu suur soov läheb täide – üks päev täis vihma! Ja mis siis mind ootas hommikul? Päike säras nii, mis hirmus ning ühtegi vihmapilve polnud mitte nähagi! Mõtlesin, et tore-tore. Nii palju siis minu suurest tormist!
Ja nüüd siis eile õhtul anti meile tormihoiatus uuesti. Eriti just Valencia, Alicante ja Murcia piirkondadesse. Oleme niiöelda oranžis tsoonis – punane on kõige kõrgem! Sellest hoolimata ei mingit haisu vihmast! Kuigi ma täna isegi nägin selliseid tumedamaid pilvi, mis juba kaugelt tõotasid, et hakkab sadama. Aga minu lootused luhtusid sama kiiresti, kui olid tekkinud!
Aga kui ma vaatan uudiseid ja kõike seda, mis meie praeguse tormilainega Hispaanias toimub, siis mul on kohati tõsiselt tunne, et nad küll räägivad Hispaaniast, kuid pildid on võetud kusagilt Aasia taifuunide rägastikust. Need pildid, kuidas tänavad üle uputavad, majades meetrite jagu vett on, puud autodele kaela kukuvad ning inimesed vihmavangi on jäänud, on lausa meeletud! Ma poleks ealeski ette kujutanud, et selline asi siin võimalik on! Ja Barcelonas sadas ükspäev tõsist rahet ning mõne minutiga tuli alla 92 liitrit vett.
Ja näiteks Almeria juures on vihm laastanud ära meie põllumeeste saagid – ligi 8000 hektarit aprikoose, ploome ning virsikuid on raisus! Sellest tulenevalt võib oodata meil ka puuviljade hinnatõusu.
Meil on siin niigi niiöelda väikepõllumeeste ühendust viimasel ajal kõvatsi hakanud häält tõstma juurdehindluste nimel. Näiteks ühe kilo sidrunite hind on 0,20 eurot, poes müüakse seda aga 1,20 eurot ning seetõttu arvavad nad, et see on ilmselge nöörimine ning et valitsus peaks panema mingid limiidid.
See-eest, kuna juuni oli see aasta keskmisest kuumem on meil Castilla La Mancha piirkonnas erakordselt varakult valmis saanud viinamarjad, mida usinasti see näda korjama hakati!

No comments:

Post a Comment