Thursday, April 16

Õllesõpradele, õllekõridele :)

Järgmine lugu on mõeldud õllesõpradele ning õllekõridele. Kes õlust lugu ei pea, see võib selle osa vahele jätta!

Õlu hispaania keeles on cerveza. See on ilmselt siililegi selge. Siinkohal aga ei tasu tõtata baari või restorani suure kisaga "Una cerveza!". Miks? Sellepärast, et siin jaguneb õlu tellimine kolmeks:

1. Cerveza - sellisel juhul tuuakse teile ilmselt kõige kallim pudeliõlu, mis vähegi võimalik. Lisaks pole ta tihtipeale üldsegi kohalik, vaid mõni pop välismaine bränd või siis San Miguel, mida kohalikud ei pea üldse heaks õluks ning mis on pigem hispaania õlu ekspordiartikkel!

2. Cana (ma väga vabandan, aga ma ei viitsi hisp. keelseid tähti oma arvutist otsida, seega on see cana, kuid hääldatakse ala canja) - see on niiöelda tüüpiline vaadiõlu ning kõige parem variant, mida tellida! Tavaliselt kohalik Mahou - õlu, mida peetakse kõige paremaks! Lisaks saab selle odavalt kätte - tavaliselt üle 1.50€ ei maksa. Heal juhul saab 1€ eest terve klaasi ja tapa veel ka pealekauba! Muidugi oleneb selles, kus sa einestad ning turiste meeldib neile vahel ikka ninapidi vedada ka. Ja niipalju kui mina olen seda cana-t proovinud, siis maitseb päris hästi, vähemalt paremini kui Eesti õlu. Samas mida mina ka õllest tean....

3. Quinto - see on väike pudelis kohalik õlu, mis on tavaliselt naise eelistus, kui cana liiga suureks jääb. 

Seega kõik, kes on ära õppinud lausejupi "Una cerveza, por favor!" ehk "Üks õlu, palun!" unustage see ära, kui te just ei taha, et teile kõige kallim pudelis õlu pähe määritakse. 

Ja ongi õlleõppetund läbi! 

No comments:

Post a Comment