Wednesday, April 15

Eesti mees see õige mees

Ma lihtsalt pean ühest asjast siia nüüd kirjutama. Sirvisin oma lõunapausil delfi.ee-s uudiseid ning koperdasin ühe Eesti Ekspressi loo otsa. Pealkirjaks: "Viimase aja tabu: Maarja läheb ka Eestist ära...". 

Lugu räägib sellest, kuidas üha rohkem eesti naisi põgeneb Eestist, kuna eesti mees on nii vastik, ei hoolitse piisavalt, mõtleb ainult oma karjäärile jne jne. See üks ja sama vana leierdatud jutt....ainult pandud vähe põnevamasse vormi välismaallasest autori poolt. 

Link sellele loole on siin: http://www.ekspress.ee/2009/04/14/arvamus/41236-viimase-aja-tabu-eestis-maarja-laheb-ka-eestist-ara

Ja siis ma seal lugesin ja lugesin, mõtlesin ning mõtlesin...ning jõudsin järeldusele, et ma lausa pean seda asja kommenteerima.

Ma olen siin välismaal nüüd elanud poolteist kuud ja kohe mitte ei saa aru, mis kuradi pärast kõik eesti naised omale välismaa meest otsivad. Võibolla olen ma vales riigis, võibolla vales kohas, kuid ausalt öeldes iga päevaga edasi ma saan sellest "välismaa mees on nii tore" mentaliteedist üha vähem aru. 

Ma pole siin kohanud veel MITTE ÜHTEGI meest, kes mulle vähemalgi määral sümpatiseeriks. Rääkimata meeldimisest või kõrvuni armumisest. Võibolla olen ma liikunud vales seltskonnas (oma sõprade ning nende sõprade seas ja kolleegide ringkonnas), kuid nii see on. Ja see on lausa hirmuäratav. Arvasin, et keegi ikka suudab mu pea parajalt segi ajada :)

Hästi, on tõesti neid ilueedisid, kes tänaval sind igatepidi rajalt maha üritavad võtta ning kes igale esmakordselt Hispaaniat külastavale neitsikule ilmselt meeldiks, kuid minule need ilueedid ei istu. Mitte üks törts. Liiga võlts, liiga labane. No kes küll läheb tänaval õnge jutu peale, et sa oled nii ilus ning sul on ilusad silmad. Aitäh meelde tuletamast, kuid olen sellest ka ise teadlik! Ja siis on need ülejäänud mehed. Need tavalisemat sorti. Parajalt tagasihoidlikud. 

Mina olen siin suhelnud lõunamaa "täkkudega", kelle vanus jääb 30-eluaasta kanti. Kuigi on vahelduseks ergutav suhelda endast märkimisväärselt vanematega, siis nad ikkagi tunduvad siin kõik kuidagi saamatud ning lapsikud. Miks? Sellel on mitu põhjust ning osasid ma kindlasti ei oska mitte seletadagi.  Aga siin nad on, minu põhjused. Vähemalt need, mis ma kirja oskan ja suudan panna.

1. Laiskus. Mulle tundub, et hispaanlane on laisk. Keskmine mees läheb töölt koju ja see on kõik. Võibolla liikusin Eestis liiga sportlike ning aktiivsete inimeste ringkonnas. Mõnesid kohalikke õhtul majast välja saada on ikka lausa omaette lugu...

2. Saavutamisvajaduse puudus. Mulle meeldib, kui mehel on soov kusagile kaugele ning kõrgele jõuda. Kui ma neid siin vaatan, siis ei ole neil siin muud soovi, kui oma korter ja lihtsalt läbi elu liuelda. Ja mind kogu mu plaanide ja visioonidega vaatavad nad kui imeinimest. Võibolla olen ma ise natukene liigsa suure saavutamisvajadusega ning liiga kõrge lennuga inimene, kuid no midagi ikka võiks elult tahta. Kui ma Eestis arvasin, et olen enda eluea kohta vähe korda saatnud, siis neid vaadates arvan ma nüüd hoopis teistmoodi. 

3. Lapsikus ja hellitatus. Keskmine hispaanlane ei koli oma kodust välja enne ca 28-aastaseks saamist. Korteri ostmine kallis ning emme kõrval ju hea elada. Seetõttu tunduvad nad mulle kuidagi lapsikud, hellitatud ning nunnutatud. Kasvõi siin organisatsioonis töötades jääb mul suu pidevalt lahti - emmed-issid tulevad muudkui oma lastele (kes on ca 25-aastased) kursusi ja võimalusi küsima / otsima. Tassime aga kõik hõbedasel kandikul ette...

4. Ja mis peamine, nad lihtsalt ei tundu õiged!

Ja sellised nad minu jaoks on. Jah, võib ju olla tore vahepeal mingi murjamiga "ringi lasta" ning oma tähelepanuvajadust rahuldada, kuid ikkagi üks korralik eesti mees on see õige. Pealegi on olemas neid eesti mehi, kes hoolitsevad, ilusaid sõnu kõrvu sosistavad, perekonnale mõtlevad jne küll ja küll. Tuleb nad lihtsalt üles leida!

Kokkuvõtteks. Need, kes arvasid, et ma siit mõne kohaliku murjamiga Eesti naasen, võivad rahulikult hingata! See tõenäosus on ikka väga väga väike! 

No comments:

Post a Comment