Thursday, March 26

Keelekursustest veel...

Nii, kirjutan nüüd oma esimesest hispaania keele tunnist.

Meid oli grupis täna viis inimest, kuigi tegelikult pidi olema rohkem. Aga iseenesest, mida vähem inimesi, seda parem. Saab rohkem tähelepanu ja kiiremini keele selgeks. 

Nüüd siis inimestest. Üks tüüp, mingi vanem mees, on ilmselt pärit Aafrikast. Ala Marokost või Tuneesiast. Siuke tõsine murjam. No ja tema ikka ei saa üldse mõhkugi aru, mis toimub. Pursib seal oma hispaania ja jumal teab mis keele vahel miskit.

Ja siis on kaks tädi. Valentina on ilmselgelt kusagilt riigist, kus räägitakse vene keelt. Kahjuks ta ei nõustunud mulle avaldama, kust ta pärit on. Ei tea miks, häbeneb äkki. Ja peale seda, kui kuulis, et ma Eestist (eeldades loogiliselt, et ma räägin vene keelt), hakkas kohe pajatama, et ohoo, nii hea, ma saan nüüd kellegagi vene keeles rääkida. Minu jaoks absoluutselt vastuvõetamatu. Ma ei tulnud siia vene keelt ostima. Ei, ei, ei. Tegin talle selgeks, et ei mingit vene keelt. Ainult hispaania. 

See teine tädi on ka paras murjam. Aga räägib hispaania keelt. Kuigi ka tema keeldus avaldamast, kust ta pärit on. 

Ja siis on üks hästi tore tädi Sotimaalt. On enamus oma elust elanud Inglismaal ning nüüd kolis mehega Hispaaniasse päikest otsima. Elanud siin aasta aega ning meie keeleoskus on enamvähem ühel tasemel. Seega sain tema endale niiöelda paariliseks. 

Üldiselt aga on nii, et õpetaja tahab, et ma läheks kohe edasi edasijõudnute kursusele. Ütlesin talle, et elan järgmise nädala sisse ja siis vaatan selle järgmise taseme üle. Eks näis. 

Kogu töö käib hispaania keeles, mis on iseenesest hea. Saan ehk lahti sellest harjumusest, et kui miskit ei mõista, siis hakkan kohe inglise keeles plärama. Ja siiani pole veel miskit arusaamatuks jäänud. Õpetaja seletab loogiliselt ning kui ka mõni sõna jääb arusaamatuks, siis seletab lihtsamalt. Nagu väikestele lastele või nii :)

Ja nüüd tänu minu kursustele, mis on teisipäeviti ja neljapäeviti kell 9.30-11.30, muutusid minu töötunnid Centro 14-s veel lühemaks. Teisipäev ja neljapäev töötan ma nüüd vaid 2,5 tundi päevas. Pole paha! Alguses ma muidugi arvasin, et keeletunnid on niiöelda minu eralõbu, kuid näedsa, polegi! Mulle meeldib!!!

1 comment:

  1. Tere Triin,
    Mina olen Kadri ja sattusin Su blogi peale juhuslikult googelddes.
    kas oled seesama Triin, kes tegi kunagi noorteaasta lehte?
    Igatahes, ka mul on plaan, minna vabatahlikuks ja esimeseks valikuks oleks just Hispaania. Mõtlesin, et äkki saad mind aidata ja mõnele mu küsimusele vastata? Äkki saan Sulle mailile kirjutada?
    Tervitustega,
    Kadri

    ReplyDelete