Tuesday, March 24

Kohalikust pangandusest

Ma pole siiani harjunud sellega, et siin pangakaardiga maksmine käib teistmoodi. Kui sa oled Eestis või ükskõik kus mujal maailmas harjunud, et isikut tõendavat dokumenti hakatakse küsima alles teatud summast (eestis on see vist ca 500 krooni), siis siin küsitakse dokumenti iga kord. Olgu sul summaks 2 eurot või 200 eurot. Vahet pole. Ja kõikides söögikohtades ei lähe teenindaja isegi enne mitte ära, kui ta pole kontrollinud, kas nimi kaardil ja dokumendil ikka klapivad. 

Lisaks on siin populaarne ka see, et oma allkirja tsekile viskad alla digitaalselt. Võtad pastaka ja kirjutad ekraanile allkirja ja voila - valmis ta ongi. Alguses vaatasin seda masinat nagu kreeka eed. 

Muidu tuleb tunnistada, et kõik on tiptop, mis puudutab kaardiga maksmist. 

Panku on siin iga nurga peal. Ja no nii palju erinevaid, et ma pole suutnud veel kõiki kokku lugedagi. SEB, Nordea, Sampo ja Swedbank on nende kõrval poisikesed. See-eest tuleb öelda, et kõik tehingud ja toimingud on aeglasemad.

Näiteks minu välisriiklik makse Eesti kontolt Hispaania omale võttis aega üle pooleteise nädala. Ja otseloomulikult ei läinud kõik ladusalt. Enne, et raha päriselt minu kontole jõuaks, tuli näha palju vaeva. Küsisin SEBst, et kaua läheb välisriikliku maksega. Tuli välja, et 3-5 päeva. Ootasin kannatlikult. Vaatasin, et eestis kontolt on raha kenasti maha läinud. Ja siis mitte kuidagi ei tahtnud raha minu hispaania kontole jõuda. Rippus kusagil Eesti ja Hispaania vahel. 

Küsisin siis SEBst, et mis värk on. Raha on maha läinud, aga mul pole seda kontol. Nemad ütlesid, et kõik on nende poolt okei ja et ma ootaks nati veel. Täna sai mul kõrini. Printisin välja oma maksekorraldused ja kõmpisin panka. Ütlesin, et tehke midagi, ma tahan oma raha näha. Seepeale maigutasin nemad vaid suud, et nemad ei tea midagi. Üritasin neile selgeks teha, et eesti poole pealt on kõik korras. Hakaku nüüd uurima, kus mu raha on. Saadeti pabereid siia, saadeti sinna. Öeldi, et mingu ma parem koju ja oodaku nende kõne. Ja näed, kolme tunni pärast helistati ja teie raha on kenasti üle kantud! No ikka pead kogu aeg pind perses olema, muidu ei liiguta keegi lillegi...säh sulle kohalikku pangandust!

No comments:

Post a Comment