Friday, June 12

Escarlata noorsoovahetus läheneb

Neljapäeva õhtupoolikul oli meil kokkusaamine peatselt toimuva noorsoovahetuse juhendajatega. Nimelt on Escarlata täiesti hulluks minemas oma vahetusega, kuna ta pole kunagi üheski noorsoovahetuses osalenud, rääkimata siis ühe korraldamisest.
Igatahes panime paika programmi ning tegime viimaseid muudatusi eelarves. Ma võin selle projekti kommenteerimiseks öelda vaid nii palju, et see on natukene metsa kukkunud.
Tegemist on bilateraalse rahvusvahelise noorsoovahetusega, mille teemaks on “Europe’s taking scene!”. Projektis osaleb 15 läti noort ning 15 hispaania noort, vahetus algab 25. juunil ning lõpeb 3. juulil. Apsakaid seoses selle projektiga on aga palju olnud. Näiteks muudeti programmi eeskirja ning nüüd peab bilateraalse vahetuse korral reisikulude katet taotlema iga osaleja maa. Muidugi seda ei teadnud ei lätakad ega hispaanlased. Seega ongi nüüd nii, et lätlased maksavad oma reisikuludest kinni 100%. Ja siis veel pani Escarlata eelarvega niivõrd palju mööda, et hispaania noored elavad oma kodus ning lätlased ja juhendajad hostelist. Lisaks sellele peavad hispaania noored vahetuses osalemiseks igaüks panema 20 eurot ning kulutama transpordiks oma transpordikaarte. Ja siis peavad hispaanlased osa ka oma toidust maksma. Mingi mure oli neil ka osalejatega, kuid nüüd vist leidsid piisavalt palju osalejaid. Igatahes natukene metsas on see projekt juba enne selle algust ☺
Aga mulle teeb ikka ülinalja, kui lebod on lõunamaade vahetuste ajakavad. Nad ei tee peaaegu mitte midagi selle projekti jooksul!!!
Minu osa selles projektis on aidata nii palju kui võimalik ning vajalik ning esmaspäeval, 29. juunil teen kõikidele osalejatele ning muudele huvilistele ettekande Youth in Action programmist ning seal peituvatest võimalustest. Kuna ma olen teinud paar esitlust Euroopa Noored Eesti Büroole erinevates Eesti koolides, siis ma väga ei karda seda. Mul oleks vaja aint kokku panna mõningaid näiteid ja voila!
Ja siis hakkan nendega siin chillima ka nii palju kui võimalik ning olen vahel tõlgi eest. Nad kõik ei räägi siin inglise keelt ning siis kardavad neid lätlasi pisut!!!
Eks näis, kuidas see vahetus välja hakkab kukkuma...mina sellega oma pead ei piina! Kui minu vahetus saab heakskiidu, küll ma siis kirjutan, kuidas siin meil asjad käima hakkavad.

No comments:

Post a Comment