Wednesday, March 11

Internet, mobiil ja pangakonto kui tuumafüüsika

Nädala alguses seisis mul ees kaks väga keerulist asja - endale pangakonto tegemine ning telefoninumbri sebimine. 

Panga külastus oli omamoodi naljakas. Läksime Scarletiga panka kohe hommikul, kuna alates kella 14.30-st pannakse kõik kontorid kinni ning siis võib igaüks ise vaadata, kuidas edasi hakkama saab. Sebisime endale ühe toreda vanemapoolse naisterahvast telleri. Kõik superlux. Ja siis sa istud ja ootad, istud ja ootad. Miks? Sellepärast, et sel naisel oli ikka vaja Scarletilt pärida, kes ma selline olen ja kuidas küll tema lapsed saaksid midagi sarnast tegema minna. Otse loomulikult lõppes jutt sellega, et ma võiks ikka tädi juurde elama minna või siis vähemalt külla, kuna tal on üks ülilahe 24-aastane poeg, kellele sobiks imehästi üks välismaa tüdruk pruudiks. Mina vaatasin seda tädi nagu hullu. Ja ega Scarlet ka teda kuigi normaalseks ei pidanud. Lõpuks peale tunniajast pläkutamist (sellest ca 10 minutit kulus tegelikult pangakonto avamiseks), saime me tulema. Huh. Tehtud! Konto olemas.

Pangasüsteemis on veel ka see naljakas, et siin saab iga klient kaks asja - pangakaardi (saan selle kätte juba homme, mis on kohalike meelest lausa aasta sündmus, et nii kiiresti) ja pangaraamatu. Selline pisikene passi suurune raamat, kuhu pannakse kirja kõik tehingud, mis sa oma kaardiga teinud oled. Ma küll esialgu muigasin, et mismõttes, miks ma internetipanka ei või kasutada, kuid tuleb välja, et nii mõnelgi inimesel Hispaanias pole veel pangakaarti, vaid kõik kasutavad seda raamatukest. Otse loomulikult on mul nüüd kiusatud hakata ka seda raamatut kasutama, niisama funi pärast. Minule tegi suurt nalja see, kuidas sinna sisse trükitakse, et täna võtsid sa välja 10 eurot :) eks me nüüd siis näe, kuidas mul selle pangandusega edasi kulgeb.

Hoopis omamoodi seiklus on telefoninumbri ja kaasaskantava interneti tegemine. Tuleb välja, et EMT ja TELE2 on kõiksuguste hispaania operaatorite kõrval alles poisikesed. Kõiksuguseid pakette ja võimalusi on nii palju, et silme ees läheb kirjuks. Lõpuks sain ma ka omale numbri tehtud - aega võttis, aga asja sai! Võtsin omale niiöelda telefonikaardi variandi, et oleks lihtne ülevaade, kui palju siis ikkagi raha kulub. 

Peavalu tekitas aga Internet, mille saamise olen praegu maha matnud. Nimelt peaks mul interneti jaoks olema olemas avatud pangakonto vähemalt kolm kuud (ei, välismaa omasid nad ei aktsepteeri) või siis vähemalt pooleteiseaastane leping operaatoriga. Siis oleks hind tulnud mõistlik. Ca 30 eurot kuus. Kuna ma olen alles uustulnuk ning Eesti nii mõnegi jaoks paras pärapõrgu, siis oleks selle interneti sebimine läinud veel kallimaks kui kogu minu elamine kokku. Näiteks oleks ma saanud võtta omale selle pooleteiseaastase paketi, iga kuu maksnud ca 40 eurot ning siis kui lepingu ära lõpetan oleksin pidanud kõik jubinad ca 200 euro eest välja ostma. No ausalt öeldes on mul kergem internetist end võõrutada ning seda aint tööl kasutada. Ka kohalikele tegi nalja see, kuidas ma omale internetti tahan. Nad ise ju üldse ei tea, mis see ongi. Skype'i peale tegid suured näod, et mis asi see veel on!Ma siis tutvustasin neile seda imelooma.

Kohati tundus see kõik täieliku tuumafüüsikana. Eestis on kõik nii lihtsaks tehtud. Kallid eesti itimehed, tulge kohe siia ja pange asi paika!

1 comment:

  1. Eheeem mäletan, et vaevasin kõvasti omagi pead läinud aastal sellega. Miks nad peavad asjad nii keeruliseks ajama sellega :D

    ReplyDelete