Wednesday, June 3

Palga ülekanded – nutta või naerda?

Ma sain ükspäev teada, kuidas meil siin linnavalitsuses palkasid makstakse ning ülekandeid tehakse. Nimelt kuulub minu keskus linnavalitsuse mõjuvõimu alla ning kõik rahalised sehkendused käivad seetõttu linnavalitsuse kaudu ehk teisiseõnu üliaeglaselt. Ma sain näiteks alles eelmise nädala lõpus kätte oma reisikulude rahad ehk selleks läks peaaegu kolm kuud!!! Muidugi olen ma siin palju kära tõstnud selle peale ning siis nüüd ootan kuni Escarlata oma pulmareisilt tagasi tuleb (ta muuseas võitis mingi mänguga reisi New Yorki ning nüüd läks hoopis sinna), et siis seda rahade asja edasi arutada, kuna kui ma pean hakkama ostma tagasipiletit, siis ma mitte mingil juhul pole nõus sellega, et ma saan raha alles kolm kuud tagasi. Ja siis raamatupidaja pakkus mulle välja, et võivad kohe kõik raha mulle üle kanda, kui ma pärast kulutšekke (pean tõendama oma lennupiletid ning üüri) ei esita, siis maksan raha tagasi. No mulle see variant sobiks igatahes rohkem. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida...
Vaid hoopis sellest, kuidas siin tehakse igakuised palgaülekandeid töötajatele. Ei, see asi ei käi nii lihtsalt nagu Eestis, et logid muudkui internetipanka ja hakkad usinasti maksma. Tuletan meelde – meil on siin stagnaaeg seoses kõigega, mis puudutab paberimajandust!!! Ehk siis iga kuu alguses lähevad linnavalitsuse raamatupidamisest inimesed tip-tap panka, et sisse anda kõik tehingud ning et pank saaks hakata kõikidele ülekandeid tegema. Jajah, uskuge või ärge uskuge.....vaesed raamatupidajad ja pangatöötajad...kui mina oleks raamatupidaja Eestis olnud ning tuleks siia süsteemi, siis ma arvan, et ma kõigepealt istuks suu ammuli paar kuud ning siis muudkui lahistaks nutta, sest see tundub isegi mulle niivõrd müstiline. Mõtle, mis siis veel tänapäeva moodsad Eesti raamatupidajad peaks asjast arvama...

No comments:

Post a Comment